01 November 2012

Italian Ministry of Education Universities and Research


In order to digitize state schools for 2.0 Education,  the Italian Government has allocated appropriate funds. 

With the purchase of equipment and new technology as well as teacher training programs, the Italian Ministry of Education Universities and Research had allocated 2.5M Euros in the Tuscany region.

The regions of Abruzzo, Basilicata, Emilia Romagna, Friuli Venezia Giulia, Lazio, Liguria, Lombardia, Marche, Molise, Piemonte, and Umbria have similarly signed the same "operative code" with The Education Ministry.



In these eleven regions the decision to launch a "digital revolution" in state schools is supported by statistics on Internet use among youth: 

Today 93 percent of Italian youth access information and utilize communication technology everyday. 

Italy's movement to digitize state schools is in line with Italy, Italian Republic's new digital agenda.


The objectives of the digital project include:

  1. bridging the gap between the current teaching language and that of the digital society
  2. exploiting the potential of "networks"
  3. making school environments more multifunctional
  4. making innovation a driving force for development in schools; 
  5. supporting new relationships with the public and private sectors. 


خصصت الحكومة الأموال للمدارس "رقمنة" الدولة

سوف تتلقى المنطقة توكسون 2.5 يورو M من وزارة التربية والتعليم الإيطالية، جامعة والبحث لرقمنة المدارس الإقليمية
من خلال شراء التكنولوجيا الجديدة والمعدات، فضلا عن برامج تدريب المعلمين.


وبالمثل، فإن REGIONE من ابروز، بازيليكاتا، إميليا رومانيا، فريولي فينيتسيا جوليا، لاتسيو، ليغوريا، لومبارديا،
وقعت موليس، ماركي، بيمونتي، وأيضا نفس أومبريا "رمز المنطوق" مع وزارة التعليم.

قرار إطلاق "الثورة الرقمية" في المدارس الحكومية هو معتمد هذه المناطق 11 من إحصاءات عن استخدام الإنترنت
بين الشباب: 93٪ من الشباب في استخدام المعلومات والاتصالات اليومية إيطاليا الإثنولوجيا.
الخطوة إيطاليا لمزيد من رقمنة المدارس أيضا تمشيا مع جدول الأعمال في البلاد الرقمي الجديد.

من بين أهداف المشروع والرقمية سد الفجوة بين تعليم اللغة الحالية و
أن المجتمع الرقمي: استغلال potentional "شبكات"، وجعل البيئة المدرسية أكثر "متعدد الوظائف"؛
مما يجعل الابتكار قوة دافعة للتنمية في المدارس، ودعم علاقات جديدة مع الجمهور
القطاعين الخاص و.







Italian Ministry of Education Universities and Research
Post a Comment


PUBBLICITÀ EURO LIVING ITALIAN STYLE

Custom Search

IMPRESSIONS MI 아들 NI 印 象

olive oil - Google News

GALLERIA FOTOGRAFICA